ספירת העומר תשפ"ה – שבעה ועשרים ימים לעומר – היסוד שבנצח

בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ עַל סְפִירַת הָעֹמֶר.

היום שבעה ועשרים יום שהם שלושה שבועות ושישה ימים לעומר
לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר שִׁיר: אֱלֹהִים יְחָנֵּנוּ וִיבָרְכֵנוּ, יָאֵר פָּנָיו אִתָּנוּ, סֶלָה: לָדַעַת בָּאָרֶץ דַרְכֶּךָ, בְּכָל גּוֹיִם יְשׁוּעָתֶךָ: יוֹדוּךָ עַמִּים אֱלֹהִים, יוֹדוּךָ עַמִּים כֻּלָּם: יִשְׂמְחוּ וִירַנְּנוּ לְאֻמִּים, כִּי תִשְׁפֹּט עַמִּים מִישֹׁר, וּלְאֻמִּים בָּאָרֶץ תַּנְחֵם סֶלָה: יוֹדוּךָ עַמִּים אֱלֹהִים, יוֹדוּךָ עַמִּים כֻּלָּם: אֶרֶץ נָתְנָה יְבוּלָהּ, יְבָרְכֵנוּ אֱלֹהִים אֱלֹהֵינוּ: יְבָרְכֵנוּ אֱלֹהִים, וְיִירְאוּ אוֹתוֹ כָּל אַפְסֵי אָרֶץ:
אָנָּא בְּכֹחַ, גְּדֻלַּת יְמִינֶךָ, תַּתִּיר צְרוּרָה.
קַבֵּל רִנַּת, עַמֶּךָ. שַׂגְּבֵנוּ, טַהֲרֵנוּ נוֹרָא.
נָא גִבּוֹר, דּוֹרְשֵׁי יִחוּדֶךָ, כְּבָבַת שָׁמְרֵם.
בָּרְכֵם טַהֲרֵם, רַחֲמֵי צִדְקָתֶךָ, תָּמִיד גָּמְלֵם.
חָסִין קָדוֹשׁ, בְּרֹב טוּבְךָ, נַהֵל עֲדָתֶךָ.
יָחִיד גֵּאֶה, לְעַמְּךָ פְּנֵה, זוֹכְרֵי קְדֻשָּׁתֶךָ.
שַׁוְעָתֵנוּ קַבֵּל וּשְׁמַע צַעֲקָתֵנוּ, יוֹדֵעַ תַעֲלֻמוֹת.
בלחש: בָּרוּךְ שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ לְעוֹלָם וָעֶד:
רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, אַתָּה צִוִּיתָנוּ עַל יְדֵי מֹשֶׁה עַבְדֶּךָ לִסְפּוֹר סְפִירַת הָעוֹמֶר, כְּדֵי לְטַהֲרֵנוּ מִקְּלִפּוֹתֵינוּ וּמִטֻּמְאוֹתֵינוּ, כְּמוֹ שֶׁכָּתַבְתָּ בְּתוֹרָתֶךָ. וּסְפַרְתֶּם לָכֶם מִמָּחֳרַת הַשַּׁבָּת מִיּוֹם הֲבִיאֲכֶם אֶת־עֹמֶר הַתְּנוּפָה, שֶׁבַע שַׁבָּתוֹת תְּמִימֹת תִּהְיֶינָה. עַד מִמָּחֳרַת הַשַּׁבָּת הַשְּׁבִיעִת תִּסְפְּרוּ חֲמִשִּׁים יוֹם. כְּדֵי שֶׁיּטָּהֲרוּ נַפְשׁוֹת עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל מִזֻּהֲמָתָם. וְּבְכֵן יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְיָ אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, שֶׁבִּזְכוּת סְפִירַת הָעוֹמֶר שֶׁסָּפַרְתִּי הַיּוֹם, יְתֻקַּן מַה שֶׁפָּגַמְתִּי בִּסְפִירָה היסוד שבנצח וְאֶטָּהֵר וְאֶתְקַדֵּשׁ בִּקְדֻשָּׁה שֶׁל מַעְלָה, וַעל יְדֵי זֶה יֻשְׁפַּע שֶׁפַע רַב בְּכָל הָעוֹלָמוֹת. וּלְתַקֵּן אֶת נַפְשׁוֹתֵינוּ, וְרוּחוֹתֵינוּ, וְנִשְׁמוֹתֵינוּ, מִכָּל סִיג וּפְגַם, וּלְטַהֲרֵנוּ וּלְקַדְּשֵׁנוּ בִּקְדֻשָּׁתְךָ הָעֶלְיוֹנָה, אָמֵן סֶלָה.
ספירת היסוד היא נקודת הצדיק, צדיק זה לא מי שצודק אלא מי שמשפיע אור של חסד על העולם. כדי שההשפעה תהיה השפעה שאכן מביאה את החסד לעולם, זה חסד שמגיע עם ביטול והכנעה ל'ב"ה – רצונך רצוני ועם רצונך אני משפיע. רצוני מבוטל לאינסוף. כולנו רוצים להשפיע וכדי שההשפעה תהיה השפעה שמביאה לאדוות של ברכה בעולם הזה, אנחנו צריכים להתאחד עם רצון הקב"ה – ורצונו שנהיה טובים אחד לשני, שנקבל אחד את השני ונאהב זה את זה. רצונו הוא אהבה ואחדות – לפחות לפי מה שאני יודעת, קטונתי לדבר בשמו. היסוד מזרימה את כל השפע שהיא מקבלת מכל הספירות מעליה (חסד גבורה תפארת נצח הוד) למלכות שתחתיה – היא צינור וככל שאנחנו מתקרבים לרצונו של הבורא, אנחנו נעשים צינור זך ונקי יותר. אנחנו ממש יכולים להרגיש את המלאות שיש לנו כשאנחנו פועלים פעולות שמביאות לחיבור ולאחדות.
היסוד שבנצח, כדי שמשהו יתקיים בצורה נצחית, אספקט נוסף שצריך שיהיה לו הוא, שהאנרגיה שמניעה את הפעולות שלי תהיה רצונו של בורא עולם. זה ממש עוד שלב שנדרש כדי שהתנועה שלנו תהיה נצחית. כי הקב"ה הוא נצחי ואני מתחברת לרצון של הנצחי. היסוד שבנצח מזמינה אותנו לבחון את השורש ממנו אנחנו יונקים – תמיד יש רצון עצמי אך עד כמה הוא משמעותי, עד כמה הוא מוביל אותי? אדם יודע נפשו – צריך כנות פנימית גדולה להגיד – עכשיו אני מונעת מהפחד, עכשיו אני מונעת מהחרדה, מהכאב – אלה תנועות שמגיעות מהרצון העצמי ולא מראיית האחר. באמת שכל מה שדרוש זה להיות בכנות עם עצמנו ולומר לעצמנו את האמת. זה לכשעצמו החלק הכי חשוב בריפוי. כשמכירים בזה אפשר לומר – רצונך רצוני ולבקש שיוביל אותנו לתנועה שמגיעה מהחיבור לרצון הגבוה.
מאחלת לנו שנדע לפעול פעולות שיונקות מחיבור לבורא העולם, וכך הן יוכלו להביא את ההדהוד שלהן באופן שההדהוד הוא נצחי – כאילו אין חיכוך שעוצר את הדבר הפעולה שפעלתי, המחשבה שחשבתי – בזה הרגע.
מוקדש לשיבתה של היימנוט ולשיבת החטופים כולם ולשמירה והגנה עליהם עד שישובו אל המשפחות שלהן והלב שלנו יוכל לנוח קצת

השאר תגובה