ספירת העומר תשפ"ה – חמישה ועשרים יום לעומר – הנצח שבנצח

בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ עַל סְפִירַת הָעֹמֶר.

היום חמישה ועשרים יום שהם שלושה שבועות וארבעה ימים לעומר
לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר שִׁיר: אֱלֹהִים יְחָנֵּנוּ וִיבָרְכֵנוּ, יָאֵר פָּנָיו אִתָּנוּ, סֶלָה: לָדַעַת בָּאָרֶץ דַרְכֶּךָ, בְּכָל גּוֹיִם יְשׁוּעָתֶךָ: יוֹדוּךָ עַמִּים אֱלֹהִים, יוֹדוּךָ עַמִּים כֻּלָּם: יִשְׂמְחוּ וִירַנְּנוּ לְאֻמִּים, כִּי תִשְׁפֹּט עַמִּים מִישֹׁר, וּלְאֻמִּים בָּאָרֶץ תַּנְחֵם סֶלָה: יוֹדוּךָ עַמִּים אֱלֹהִים, יוֹדוּךָ עַמִּים כֻּלָּם: אֶרֶץ נָתְנָה יְבוּלָהּ, יְבָרְכֵנוּ אֱלֹהִים אֱלֹהֵינוּ: יְבָרְכֵנוּ אֱלֹהִים, וְיִירְאוּ אוֹתוֹ כָּל אַפְסֵי אָרֶץ:
אָנָּא בְּכֹחַ, גְּדֻלַּת יְמִינֶךָ, תַּתִּיר צְרוּרָה.
קַבֵּל רִנַּת, עַמֶּךָ. שַׂגְּבֵנוּ, טַהֲרֵנוּ נוֹרָא.
נָא גִבּוֹר, דּוֹרְשֵׁי יִחוּדֶךָ, כְּבָבַת שָׁמְרֵם.
בָּרְכֵם טַהֲרֵם, רַחֲמֵי צִדְקָתֶךָ, תָּמִיד גָּמְלֵם.
חָסִין קָדוֹשׁ, בְּרֹב טוּבְךָ, נַהֵל עֲדָתֶךָ.
יָחִיד גֵּאֶה, לְעַמְּךָ פְּנֵה, זוֹכְרֵי קְדֻשָּׁתֶךָ.
שַׁוְעָתֵנוּ קַבֵּל וּשְׁמַע צַעֲקָתֵנוּ, יוֹדֵעַ תַעֲלֻמוֹת.
בלחש: בָּרוּךְ שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ לְעוֹלָם וָעֶד:
רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, אַתָּה צִוִּיתָנוּ עַל יְדֵי מֹשֶׁה עַבְדֶּךָ לִסְפּוֹר סְפִירַת הָעוֹמֶר, כְּדֵי לְטַהֲרֵנוּ מִקְּלִפּוֹתֵינוּ וּמִטֻּמְאוֹתֵינוּ, כְּמוֹ שֶׁכָּתַבְתָּ בְּתוֹרָתֶךָ. וּסְפַרְתֶּם לָכֶם מִמָּחֳרַת הַשַּׁבָּת מִיּוֹם הֲבִיאֲכֶם אֶת־עֹמֶר הַתְּנוּפָה, שֶׁבַע שַׁבָּתוֹת תְּמִימֹת תִּהְיֶינָה. עַד מִמָּחֳרַת הַשַּׁבָּת הַשְּׁבִיעִת תִּסְפְּרוּ חֲמִשִּׁים יוֹם. כְּדֵי שֶׁיּטָּהֲרוּ נַפְשׁוֹת עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל מִזֻּהֲמָתָם. וְּבְכֵן יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְיָ אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, שֶׁבִּזְכוּת סְפִירַת הָעוֹמֶר שֶׁסָּפַרְתִּי הַיּוֹם, יְתֻקַּן מַה שֶׁפָּגַמְתִּי בִּסְפִירָה הנצח שבנצח וְאֶטָּהֵר וְאֶתְקַדֵּשׁ בִּקְדֻשָּׁה שֶׁל מַעְלָה, וַעל יְדֵי זֶה יֻשְׁפַּע שֶׁפַע רַב בְּכָל הָעוֹלָמוֹת. וּלְתַקֵּן אֶת נַפְשׁוֹתֵינוּ, וְרוּחוֹתֵינוּ, וְנִשְׁמוֹתֵינוּ, מִכָּל סִיג וּפְגַם, וּלְטַהֲרֵנוּ וּלְקַדְּשֵׁנוּ בִּקְדֻשָּׁתְךָ הָעֶלְיוֹנָה, אָמֵן סֶלָה.
להיות בנצח שבנצח זה להיות לגמרי על הנקודה שלי, להיות בשלמות. בתורה לפעמים מופיע שהקב"ה פונה למישהו והשם של האדם נאמר פעמיים כמו אברהם אברהם או משה משה. המשמעות של זה היא שהאדם הזה הוא שלם, וזה מה שהזכיר לי היום הזה – הנצח שבנצח. שלמות. כשהנצח מגיע בנצח זה שלמות – זה התיקון כולו.
האיבר שספירת הנצח משויכת אליו הוא רגל ימין. יעקב אבינו כשנלחם עם המלאך לפני שפגש את עשיו נפגע בירך הימין. כלומר נפגע הנצח. לפי היהדות ליהודי אסור לאכול את גיד הנשה של בהמה מאחר ובו יושב יצר הרע. במקום שבו נפגע יעקב שם התיישב יצר הרע. שם נמצא המאבק הכי גדול שלי כאדם, בדברים הכי עמוקים שתוקעים אותי ולא מאפשרים לשפעים להגיע.  לכן הנצח שבנצח מזכירה לנו שיש אפשרות כזו שתקיעויות עמוקות יכולות להשתחרר ולהיפתח, שיש מציאות כזו שבה זה יכול להתקיים. אבל כשאני מגיעה לנקודת הנצח שבנצח – המאבק נמוג ומתרחשת פתיחה מופלאה של החסמים הכי עמוקים שמסתירים את השפע.
מאחלת לנו שנזכה לראות בכמה שיותר נקודות בחיים שלנו, בכמה שיותר התמודדויות קשות מורכבות עמוקות וכאלה שנראה שאין להן מוצא, פתיחה שמגיעה מהעומק, ואז נראה את השפעים זורמים לחיי כולם ומזינים כל אחד ואחד מהאנשים באור עליון.
מוקדש לשיבתה של היימנוט ולשיבת כל החטופים ולשמירה והגנה עליהם עד שישובו אלינו
ולשמירה על החיילים המתוקים שלנו – שיהיו להם כוחות ושמירה עליונה בכל המשימות שלהם

השאר תגובה