ילדים בגילאים צעירים, זקוקים לתנומות במהלך היום. תנומות אלה הולכות ומתקצרות ככל שהילד גדל. לא פעם קורה שילד מפספס תנומת יום, וכל היום שלו משתבש, ובעקבות כך גם היום שלנו. הסיבה לכך שהיום השתבש היא שהילד הגיע למצב של עייפות יתר, כלומר למצב שהוא כבר הרבה מעבר לעייפות רגילה.

מדוע נפגעת איכות השינה?

במצב של עייפות יתר,  איכות השינה של הילד נפגעת. לרוב נראה הרדמות ארוכות מאוד, קשות מאוד ועצבניות. מה שעוד נראה זה יקיצות מרובות בחלק הראשון של הלילה. ומדוע על ה קורה? הסיבה לכך שיש ירידה באיכות השינה היא  שגופו של הילד מתרגם את מצב חוסר השינה כלחץ ומתח, מצב שבו מופרשים חומרים בגוף המעוררים את הילד. ילד שמרגיש עירני אינו יכול להירדם, למרות שאנחנו יודעים שהוא עייף.

מהן ההשפעות למצב של עייפות יתר?

השפעות  למצב של עייפות יתר יכולות להיות קושי בהרדמות, הרדמות ארוכות ולא רגועות. אנו נראה שלמרות שהילד עייף, הוא מתעורר הרבה במהלך הלילה בעיקר בחלקו הראשון של הלילה. ודבר נוסף שמאפיין עייפות יתר זה יקיצות מוקדמות בבוקר. לכן  חשוב, עד כמה שניתן, להימנע ממצבים של עייפות יתר, כי מרגע שהילד בעייפות יתר, הוא כבר ילד אחר.

כיצד להימנע ממצבים של עייפות יתר?

במידה ויודעים שביום מסויים הילד יפספס את אחת מתנומות היום שלו, חשוב לאפשר לו מנוחה במהלך היום, ואולי אף תנומה מוקדמת יותר (אפילו אם היא קצרה יותר).

אנחנו כהורים יכולים לזהות את סימני העייפות אצל ילדינו. לכל ילד יש סימנים המאפיינים אותו. לרוב הסימנים הם שפשוף עיניים, גירוד באוזן או בראש, פיהוקים. כמו-כן יש סימנים לכך שהילד בעייפות יתר כמו: בכי, עצבנות יתר, נפילות וחוסר שיווי משקל. כשאנו מזהים סימנים של עייפות , חשוב להענות לסימני העייפות לפחות תוך חצי שעה מהרגע שזיהינו אותם.

מה עושים אם כבר הילד נמצא במצב של עייפות יתר?

יש ילדים שבמצב של עייפות יתר נרדמים מיד, אולם יש ילדים המתקשים להרדם. כשילד מתקשה להרדם עלינו לצמצם את הגרויים סביבו בצורה מאוד מדורגת, להחשיך את החדר בצורה מדורגת, ולמעשה לשחרר את גופו ממצב המתח שבו הוא שרוי. חשובה מאוד ההדרגתיות, מאחר והיא עוזרת לילד להכין את גופו לשינה. תהיו עם ילדכם הכילו אותו, חבקו אותו ועיזרו לו לעבור את המשבר בנועם וברוגע בעזרתכם.

צריכים הדרכה מפורטת יותר?

מוזמנים להירשם לתהליך אימון שינה אונליין 

השאר תגובה