4:30 בבוקר, והנה מתחיל לו היום. אין דבר יותר מדכא מזה, בטח כשמדובר ביום שבת בחורף כשעוד כל כך קר מחוץ לפוך. אז העברנו אותו למיטה שלנו, זה לא עזר. נתנו לו בקבוק – גם זה לא עזר. מה לא ניסינו?

מוכר לכם? במאמר הזה תקבלו את התשובות:

הבעיה היא למעשה שהשעון הביולוגי של הפצפון מכוון לשעה מוקדמת מאוד בבוקר. עליכם לכוון את השעון לשעה סבירה.

ראשית עליכם לקבוע שעת מינימום. זה אומר שעליכם לקבוע שעה שלפניה היום לא מתחיל. רצוי כמובן שהשעה תהיה בגדר הסביר, והשעה המומלצת היא 5:30. למה דווקא שעה זו? צריך לקחת בחשבון שבשעות הבוקר מאוד קשה לחזור לישון, וכשעליכם להחזיר את ילדכם לישון, מעבר ל-5:30 בבוקר זו משימה קשה מאוד שעשויה להוליד ויתורים. וויתורים זה הדבר הגרוע ביותר, לויתורים יש השלכות משמעותיות על השינה בלילה.

לאחר שקבעתם שעת מינימום, כעת עליכם להתמיד בה. זה אומר שבכל פעם שהילד מתעורר לפני השעה הזו אתם מחזירים אותו לישון במיטתו, ועליו להשלים לפחות חצי שעה של שינה. תהליך ההחזרה לשינה עשוי לקחת זמן ולעקב את התארגנויות הבוקר, וכן נדרשים לו כיומיים עד שלושה עד שהשינוי מוטמע. לכן אני ממליצה להתחיל את השינוי לקראת סוף השבוע כאשר לא ממהרים ויש גיבוי של ההורה השני.

אז איך מחזירים לישון? אני ממליצה לשבת ליד הילד עד שהוא נרדם. במידת הצורך ללטף ולהרגיע, במידת הצורך להרים ולנחם, אך להקפיד שהילד יירדם במיטתו. בכל פעם הילד נעמד, מתיישב, מנסה לצאת מהמיטה (בהתאם לגיל ולהתפתחות) החזירו אותו למיטה והשכיבו אותו. בצורה זו אתם מעבירים לילד מסר ברור מאוד – עכשיו זה זמן לישון.

במקרים של ילדים גדולים יותר, ניתן גם להסביר להם שהיום עוד לא התחיל וזה עוד לילה. במידה וחשוך בחוץ אפשר להראות לה שחושך, ולהראות לו שכולם עכשיו בבית ישנים.

מידי בוקר אתם אמורים לראות שיפור, כלומר הרדמות רגועות יותר בזמנים קצרים יותר.

 

השאר תגובה