ייעוץ שינה - הדרכת הורים ממוקדת שינה

רוצים לישון טוב? רוצים שהילד שלכם ישן טוב? מתעוררים בלילה ומרגישים חסרי אונים? ששום דבר כבר לא עובד? בהדרכות הורים ממוקדות בנושא השינה תוכלו בתהליך הדרגתי ומותאם לכם, לחזור ולישון.

ייעוץ שינה

"אחת מאמיתות החיים המרות ביותר היא ששעת השינה מגיעה לעתים קרובות דווקא כשדברים מתחילים להיות מעניינים." למוני סניקט מתוך הספר "המערה המחרידה"

ייעוץ שינה זוהי למעשה הדרכת הורים ממוקדת על נושא השינה המותאמת לגילאים צעירים. בהדרכה ההורה מקבל כלים אשר מאפשר לו ללמד את הילד שלו כיצד להרדם באופן עצמאי ולישון לילה רצוף שינה. ייעוץ שינה מתאים להורים המוצאים את עצמם עייפים ומותשים וחוששים מההרדמה הבאה.  הוא מתאים להורים הרוצים לעזור לילד שלהם לישון טוב יותר וללמד אותו הרגלי שינה שילוו אותו לכל אורך הדרך.

תינוקות באופן טבעי לא נרדמים באופן עצמאי, הם זקוקים לתחושת הרחם בחודשים הראשונים לאחר הלידה, הם זקוקים לקשר הצמוד עם ההורה, כדי לבנות יחסי התקשרות תקינים. לכן, תינוקות רבים לא יכולים וא צריכים לפתח הרלגי שינה המאפשרים הרדמות עצמאית מתחילת הדרך. חלק מהתינוקות יסגלו לעצמם לבד הרגלי שינה המאפשרים שינה איכותית, וחלקם לא.

תפקיד ההורה הוא לעזור לילדו המתקשה לישון, ללמוד לישון שינה איכותית. תהליך לימוד הרגלי שינה מאפשר לכם ולילד שלכם ליצור שפה משותפת שבה הילד שלכם מבין מה אתם מנסים לומר לו בשפה ההתנהגותית. לפעמים הורים מנסים ללמד את ילדם דבר מה, ובפועל הילד, בתפיסתו הילדית, לומד דבר אחר לגמרי. ההורה מתוסכל מהתוצאה, וכך גם הילד.

בתהליך מובנה המותאם לכם ההורים, לילדכם ולצרכים שלכם כמשפחה, אתם תקנו לילדכם הרגלים שילוו אותו לכל אורך הדרך. בתהליך ההורה עובר הכנה לקראת תחילת התהליך בכדי שיגיע כמה שיותר מוכן לתהליך הלימוד. ההכנה הינה שלב משמעותי בתהליך – אני מאמינה ויודעת שככל שההורה מגיע מוכן יותר כך הילד מוריד את מידת ההתנגדות שלו. הסיבה לכך היא שילדים חשים את ההורים, והילד חש כשההורה שלו בטוח בעצמו ובמה שהוא עושה, וככל שההורה בטוח יותר, כך הילד רגוע יותר. בהדרכה יש דגש מאוד גדול על התהליך שעובר ההורה, על הקשיים שלו וכל זאת כדי לאפשר להורה להיות בטוח בעצמו ולהיות הורה מוביל.

בתהליך ניתן דגש לשני עקרונות שילוו אותנו לכל אורך התהליך. הראשון הוא הדרגתיות - כל שינוי יהיה הדרגתי כדי לאפשר לילד לחוות הצלחות שיעודדו אותו להמשיך ולהתקדם בלמידה, ובאותה מידה לאפשר להורה לחוות הצלחה. לזה נוסיף מענה לצורך הרגשי של הילד הבא לידי ביטוי במענה לבכי שלו על מנת שלא יחוש ייאוש. שילוב של שני עקרונות אלה מעצים את הילד ומחזק אצלו את תחושת המסוגלות - וגם להורה.  

 "החלום הוא השוער של השינה."  זיגמונד פרויד 

התהליך נמשך כשישה שבועות והוא כולל פגישה ראשונה בה אני שואלת את כל השאלות הרלוונטיות לצורך קביעת נקודת הפתיחה, ולצורך הכרה עמכם ההורים ועם הילד שלכם דרך המידע שאתם מעבירים לי. בחלקה השני של הפגישה אנחנו מתחילים את ההנחיה ואתם כבר מקבלים את מסגרת העבודה ואת נקדות הפתיחה. מעבר לפגישה זו יש משמעות לתהליך הליווי המגיע לאחריה. באפשרות ההורים לבחור בין ליווי יומי או ליווי שבועי. ליווי יומי משמעותו שאני נמצאת איתכם בקשר מידי יום, אני מקבלת מכם עידכונים לגבי השינה ואני מפקחת מקרוב על התהליך. בליווי שבועי מדובר על שש שיחות הנערכות אחת לשבוע ובהן עוברים אל כל מה שהיה ומתכוננים לשבוע חדש. בליווי מסוג זה ההורים עצמאיים יותר ועליהם אחריות רבה יותר.

בסופו של התהליך ילדכם יידע להירדם באופן עצמאי ולישון לילה רצוף שינה. הערך המוסף של התהליך זה הכלים שהוא נותן לכם ההורים, - כלים המאפשרים לכם לשמר את כל מה שלימדתם את הילד שלכם, לכל אורך הדרך. ילדים חווים שינויים רבים הנובעים – שלבי התפתחות, מחלות, שינויי מסגרות ועוד, כל שינוי כזה עשוי להביא לרגרסיה בשינה, ולכן חשוב לי לצייד אתכם בכלים שילוו אתכם לכל אורך הדרך.

"אין תחליף לרגע שחולף, אז בואו תהפכו את הרגע להנאה" טובה טל